Gdzie pojechać na wakacje z nastolatką

Kiedy córka była mała decyzja o wyborze miejsca na letni urlop należała wyłącznie po stronie naszej - rodziców. Sugerowaliśmy się przy tym nieco innymi czynnikami niż teraz. Wtedy ważna było dla nas wygoda, odległość i oczywiście finanse. Mimo, że córka dobrze znosiła jazdę samochodem, trzymaliśmy się kierunków w obrębie naszego kraju. Najczęściej wybieraliśmy morze. Teraz, kiedy w domu mamy piętnastolatkę, decyzję podejmujemy wszyscy, we troje. Po powrocie z tegorocznego urlopu znowu zadajemy sobie pytanie: „gdzie pojechać na wakacje z nastolatką?”

wakacje z nastolatką

Wybierając wakacje z dzieckiem, warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych aspektów, które wpłyną na komfort, bezpieczeństwo i przyjemność. I ta przyjemność dla całej rodziny to w naszym wypadku jest teraz sprawa kluczowa. Stąd decyzja o tym, gdzie pojechać na wakacje, należy również do córki.

Kiedyś ważna była pliskość placów zabaw w okolicy i pogoda, teraz ważniejsza jest liczba ciekawych miejsc, gdyż córka ponad plażę stawia zwiedzanie miast. W przeciwieństwie do mnie woli miejski zgiełk niż relaks na plaży, czy w górach.

Co roku przeglądamy oferty biur podróży. Dziwnym trafem najciekawsze wycieczki (w naszej opinii) sygnowane są brandem Itaki. Do tej pory wybraliśmy się z tym biurem dwukrotnie i była to dokładnie ta sama wycieczka, gdyż pierwszą odbyliśmy zanim urodziła nam się córka, po czym drugi raz postanowiliśmy zabrać jedynaczkę naszymi śladami 😊 Ponadto, wybierając jako kierunek Włochy, to była dla nas najciekawsza oferta. Za wyjazdem z Itaką przemawiał fakt, iż wycieczka, którą wtedy wybraliśmy: "Wieczne i słoneczne" widnieje w ich ofercie od 20 lat i jest jedną z najpopularniejszych! Więcej znajdziecie w moim artykule: "Wycieczka objazdowa z dzieckiem oferta biura vs rzeczywistość" i Wspomnień czar i wakacyjne plany

wakacje z nastolatką

Przyznam, że znowu rozglądam się za opcją wycieczki objazdowej, gdyż tak jak wspomniałam, córka uwielbia zwiedzać miasta.

Pytanie: „gdzie pojechać na wakacje z nastolatką”, by było to dla nas osiągalne finansowo oczywiście jest priorytetem. Znam jej marzenia, ale na ich realizację będzie musiała jeszcze trochę poczekać…

Czym się będziemy sugerować wybierając kolejny kierunek podróży? Do tej pory poza granicami kraju byliśmy autokarem we Włoszech i samochodem dwukrotnie w Chorwacji. Samolot jakoś nas nie przekonywał, jednakże długość podróży autem stała się dla nas zbyt męcząca, by powielić tę opcję. Kiedyś sugerowaliśmy się również pogodą, gdyż ta w naszym kraju mocno nam kilkakrotnie dokuczyła. Ale wszystko się zmienia i teraz upalne wakacje możemy spędzić również w Polsce. Zastanawiamy się zatem nad kwestią wyjazdu zimowego w czasie ferii naszej nastolatki. Oferta biura podróży jest bogata odnośnie zwiedzania miast, więc myślę, że to będzie dobra opcja dla nas wszystkich: ja wygrzeję swoje kości i nałapię promieni słonecznych, córka zobaczy miejsca, które do tej pory fascynowały ją na kartach książek i przewodników.

Nastolatki potrzebują pewnej dozy swobody, więc wybierając wycieczkę będziemy mocno zwracać uwagę na to co oferuje hotel w ramach spędzania czasu na jego terenie, jak również odległość od ciekawych miejsc.

wakacje z nastolatką

Wakacje z nastolatką mogą być wspaniałym czasem na wzmacnianie więzi, wspólnym odkrywaniem nowych miejsc i rozwijaniem jej zainteresowań. Klucz do sukcesu to elastyczność, otwartość na jej potrzeby i wspólne planowanie. Nastolatki często nudzą się na typowych wakacjach plażowych, więc warto wybrać miejsce, które oferuje różne formy rozrywki – od aktywności sportowych po kulturalne atrakcje. Tak właśnie będziemy planować kolejny urlop i myśleć gdzie pojechać na najbliższe wakacje.

Zwykłej Matki Wzloty i Upadki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka